Zaburzenia menstruacyjne

Jak sobie z nim radzimy

Zaburzenia menstruacyjne mogą objawiać się bólem w okolicy podbrzusza, macicy z promieniowaniem na odcinek lędźwiowy/krzyżowy; jak również nieregularnymi miesiączkami albo ich brakiem. Dysfunkcje te mogą być spowodowane ułożeniem miednicy (najczęściej w silnym przodopochyleniu), które wpływa na napięcie struktur w obrębie miednicy mniejszej.

Terapia osteopatyczna koncentruje się na zrównoważeniu pozycji miednicy, pośrednio również macicy, uwolnieniu kości krzyżowej, poprawie drenażu limfatycznego i żylnego z miednicy. Ze względu na położenie przysadki (gruczoł wydzielający wiele hormonów) w tzw. siodle tureckim w kości klinowej istotne podczas terapii jest sprawdzenie ruchomość i napięcia w jej obrębie. Leczenie osteopatyczne stanowi bezbolesną i bezinwazyjną terapię dla wszystkich kobiet cierpiących na dolegliwości w okresie miesiączki.

Skutecznie leczymy problemy takie jak:
Bolesne miesiączki
Bóle kręgosłupa
Nieregularność miesiączek
Endometrioza
Brak miesiączek

Częstą dolegliwością kobiecą są bóle kręgosłupa oraz dyskomfort i inne dolegliwości bólowe występujące podczas zaburzeń menstruacyjnych. Rehabilitacja pomaga przezwyciężyć te dolegliwości dzięki mobilizacji dna miednicy, a także rozciąganiu tylnej taśmy mięśniowo-powięziowej oraz obręczy miednicznej. Dzięki rehabilitacji, bezinwazyjnie i niefarmakologicznie, możliwa jest poprawa samopoczucia oraz komfortu funkcjonowania, a także eliminacja bólów.

Bóle kręgosłupa