Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

Rozpoczynamy 3️⃣ tydzień. Bardzo chcielibyśmy wrócić do pracy w realnym świecie, do spotkań z pacjentami, jednak sytuacja zmusza nas do wydłużenia kwarantanny i do 13.04 będziemy starali się nieść pomoc zdalnie, z naszych domów. ---
Od dzisiaj wprowadzamy możliwość umówienia pierwszych wizyt do ✅osteopatów, ✅fizjoterapeutów oraz ✅doradcy laktacyjnego. ---
Szczegóły oraz cennik usług dostępny jest na naszej stronie (link w bio🔝). ---
Do zobaczenia online! ---
#fi #centrumfizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #fizjomedkrakow #osteopatakrakow #osteopatiakrakow #konsultacjeonline #strefapacjenta
📯 Pracujemy nad specjalnym odcinkiem Q&A!
Jeżeli macie jakiekolwiek pytania dotyczące osteopatii, jej możliwości, profilaktyki, roli jaką może odegrać po zakończeniu się aktualnej sytuacji możecie je do nas wysyłać na 📧 zapytaj@fizjomed.com.pl lub w wiadomości prywatnej na Instagramie. ---
Na nadesłane pytania odpowiadać będzie Filip Pięta - osteopata.
Czekamy!
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #osteopatakrakow #zdrowie #fizjomedkrakow #profilaktyka
Chcielibyśmy być w Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii przy ul. Królowej Jadwigi 281a, ale w dalszym ciągu jesteśmy w naszych domach.
By być bliżej pracy rozpoczynamy kolejny tydzień 👨🏻‍💻👩🏼‍💻👨🏼‍💻konsultacji online.
---
Do kogo możecie się umówić na konsultację? 👨🏻‍💻👩‍💻Do osteopatów, fizjoterapeutów, neurologopedów, psychologa, terapeuty metodą Castillo Moralesa i doradcy laktacyjnej. ---
Godziny konsultacji online każdego ze specjalistów dostępne są w rejestracji 📞 503 618 066 📞730 350 281 📞733 220 380.
Szczegóły w bio (🔝)
---
Przypominamy o stworzonej grupie FIZJOMED - STREFA PACJENTA, do której dołączenia zachęcamy wszystkich, którzy byli objęci opieką w naszym centrum!:) ---
#fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #osteopatia #fizjoterapiakrakow #osteopatiakrakow #fi #fundacjafizjomed #koronawirus #neurologopediakrakow #krakow