Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

🍩🍩🍩
Pączki w @fizjomed czekają! ---
Jesteście przed, w trakcie czy już po?
Ograniczacie się do 1️⃣ czy bijecie rekordy?:) 🤔
---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #osteopatakrakow #tlustyczwartek #pączek #fizjoterapia
Numer 5️⃣ Magazynu Fizjomed (#fimagazyn) jest wciąż dostępny w naszym centrum!
W aktualnym numerze znajdziecie ciekawe artykuły poświęcone m.in. ☑️osteopatii i terapii czaszkowo-krzyżowej, ☑️profilaktyce zdrowia, ☑️fizjoterapii niemowląt, ☑️sportowcom i najczęstszym kontuzjom, na które są narażeni biegacze długodystansowi, ☑️stylowi życia i sposobom na przetrwanie zimy w formie.
To tylko część tematów.
Przypominamy, że dostępna jest również wersja 💻 internetowa magazynu (link w bio 🔝). ---
Kolejny numer Magazynu Fizjomed ukaże się już na początku czerwca!
Na naszej stronie uruchomiliśmy kampanię do darowizn dzięki wpłacam.ngo. Zebrane środki, pozwolą nam na wydruk magazynu.
Jeżeli chciałbyś nas wesprzeć 💸 - doceniając tym samym naszą pracę, możesz zrobić to na stronie - link w bio 🔝(pod magazynem).
---
Każda złotówka będzie miała moc!
---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #osteopatia #osteopata #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #zdrowie #fimagazyn #magazynfizjomed #fundacjafizjomed #profilaktyka #trening
Andrew Taylor Still - twórca osteopatii mawiał, że w każdym człowieku znajduje się "boża apteka" w której to dostępne są wszystkie środki do zwalczania choroby. ---
I za to ❤️ nasz organizm i możliwości jakie w sobie posiada!
Najlepsze i najtańsze lekarstwo mamy w sobie!:) ---
W dzisiejszym dniu ❤️ podarujcie sobie pozytywne myśli i miłość, podzielcie się z innymi uśmiechem, spokojem i dobrym słowem! 💛
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #fizjoterapia #osteopatia #osteopata #zdrowie #walentynki #walentynki2020
#miloscwlasna
Pracujemy nad wyjątkowym Q&A #zapytajfizjomed ! ---
O dziewczynach, kobietach...dla dziewczyn i kobiet! ---
Niezależnie od wieku, wykonywanego zawodu, statusu społecznego każda kobieta narażona jest na problemy uroginekologiczne. ---
Otwieramy przestrzeń do podzielenia się wątpliwościami i pytaniami na które będzie mogła odpowiedzieć #fizjoterapeutka #studentosteopatii - Marzena Bahr.
Wasze historie i pytania mogą być pomocne dla wielu kobiet...które borykają się z: #bolesnemiesiączki #nietrzymaniemoczu #bólmiednicy #opadanienarządówmiednicy #bolesnewspółżycie #miesniednamiednicy i innymi intymnymi problemami. ---
Czekamy na Wasze pytania: zapytaj@fizjomed.com.pl lub tutaj:) 🙌🏻Efekt końcowy zostanie udostępniony 27.02! ---