Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

Czeka was pierwsza wizyta z niemowlęciem u fizjoterapeuty? 👶🏻
Nie wiecie co ze sobą zabrać?
Jak się przygotować?
---
Z pomocą i odpowiedzią na nurtujące pytania spieszy fizjoterapeuta i terapeutka NDT-Bobath - Anna Borowiecka. ---
Zachęcamy do obejrzenia filmu (link w bio 🔝), w którym podpowiada jakie akcesoria mogą być przydatne na wizycie z niemowlęciem, nie tylko dla rodziców ale też dla dziecka. --- #fi #fizjomedkrakow #fizjomed #fizjomedosteopatia #osteopata #fizjoterapia #ndtbobath #fizjoterapianiemowląt #fizjomedfizjoterapia #wizytaufizjoterapeuty
Dawca szpiku? To możesz być Ty! --- U członka rodziny jednego z naszych terapeutów zdiagnozowano białaczkę limfoblastyczną typ T. Niestety osoby najbliższe nie są wystarczająco zgodne, aby zostać dawcą szpiku kostnego. ---
---
Przyłączamy się i wspieramy prośbę o rejestrację do bazy dawcy szpiku @dkms_pl . 🔸To nie boli, 🔸nic nie kosztuje, 💛a może uratować życie!
👉🏻My już się zarejestrowaliśmy, a Wy?
#fi #fizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #centrumfizjomed #fizjomedkrakow #osteopatia #dawcaszpiku #ratujezycie #dkmspolska #dkmslife❤️
Udostępniamy przedostatni odcinek Q&A - PYTANIA I ODPOWIEDZI w tym roku.
---
W październiku na wasze pytania odpowiada Anna Zajączkowska-Drożdż (#fizjoterapeuta, #osteopata). Jeżeli chcecie dowiedzieć się m.in.:
🔸czym różni się wizyta u fizjoterapeuty od wizyty u osteopaty, 🔸jak zwracać się do osteopaty, 🔸o co możecie zostać zapytani na pierwszej wizycie?
Koniecznie zobaczcie nowy odcinek ➡️https://www.youtube.Udostępniamy przedostatni odcinek Q&A - PYTANIA I ODPOWIEDZI w tym roku.

W październiku na wasze pytania odpowiada Anna Zajączkowska-Drożdż(#fizjoterapeuta, #osteopata). Jeżeli chcecie dowiedzieć się m.in.:
Koniecznie zobaczcie nowy odcinek (link w bio 🔝). ---
ℹ️ Przypominamy, że wszystkie odcinki Q&A (#zapytajfizjomed) powstają dzięki WAM! W jaki sposób?
Zasada jest prosta, wy pytacie - my odpowiadamy! 📣28 listopada zapraszamy na ostatni odcinek serii Q&A w tym roku!
Kto będzie odpowiadał na wasze pytania?
Osteopata czy neurologopeda zajmujący się terapią niemowląt i małych dzieci z trudnościami w realizowaniu funkcji pokarmowych?
To zależy od Was! Sami dokonajcie wyboru! :)
---
📧Czekamy na wasze pytania: zapytaj@fizjomed.com.pl
#zapytajfizjomed #fi #fizjomedkrakow #fizjomed #osteopatakrakow #osteopatia #fizjoterapia #zdrowie #dziecisawazne #krakow