Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

1️⃣0️⃣0️⃣ sztuk papierowego numeru MAGAZYN FIZJOMED
Zaledwie tyle udało się tym razem wydrukować Fundacji FIZJOMED. ---
Może chcecie wesprzeć nasz projekt? Zbieramy środki na dodruk bieżącego numeru i produkcje kolejnego, który ukaże się w grudniu! --- Każda złotówka 💸 będzie miała moc! (Link do wpłat w BIO🔝)
---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumfizjoterapii #centrumosteopatii #osteopata #magazynfizjomed #fimagazyn #fundacjafizjomed #ngo #zdrowie #fizjoterapia #osteopatia
Już niedługo Dzień Ojca! 🧑👨👱‍♂️👨‍🦳🧔👴 Zadbaj o jego zdrowie i podaruj mu BON PODARUNKOWY do wykorzystania na wizytę u wybranego osteopaty lub fizjoterapeuty.
Jak to zrobić? Wystarczy:
✅wybrać specjalistę: osteopatę lub fizjoterapeutę w
Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii ✅zastanowić się nad ilością wizyt
✅podać nam dane osoby obdarowywanej (imię i nazwisko) ✅dokonać opłaty
✅wybrać kolor bonu: granatowy lub pomarańczowy

Bony podarunkowe można zakupić stacjonarnie w rejestracji krakowskiego centrum, jak również kontaktując się z nami on-line.
---
#fi #fizjomed #centrumfizjoterapii #centrumosteopatii #osteopata #dzienojca #dzienojca2019 #krakow #zdrowie #bonpodarunkowy
Wczoraj w @fizjomed pojawił się reprezentant Polski 🇵🇱, napastnik SCC Napoli, zdobywca 17 bramek w Serie A - Arkadiusz Milik :) ---
Na zdjęciu z osteopatą i założycielem @fizjomed - Filipem Pięta. ---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #osteopata #osteopatia #laczynaspilka #reprezentacjapolski #sccnapoli #seriea #arekmilik @arekmilik
🥁🥁🥁
Już jest internetowa wersja nowego numeru MAGAZYN FIZJOMED (#fimagazyn) ---
W 4 numerze znajdzie ciekawe artykuły poświęcone nie tylko zagadnieniom osteopatii i fizjoterapii, ale także diecie i stylowi życia; jak również nowe rubryki: Q&A (#zapytajfizjomed) i kalendarz ważnych dat na najbliższe pół roku! ---
Przeglądając MAGAZYN FIZJOMED możecie przenosić się do powiązanych zagadnień, artykułów czy filmów klikając w ↗️ przy tekście lub podświetlony tekst.
Dodatkowo możecie pobrać MAGAZYN FIZJOMED na swój telefon, komputer czy tablet w formie PDF i w każdym momencie wracać do interesujących was artykułów:)
---
Życzymy miłej lektury (link w 🔝BIO)