Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

Życzymy jak najlepszego wykorzystania przedostatniego weekendu wakacji, tym dla których wrzesień jest ich wyznacznikiem:) !
☀️ ---
U nas jeszcze sezon urlopowy trwa, co nie oznacza że wszyscy odpoczywamy!
Od poniedziałku zapraszamy do naszych terapeutów! 💆🏼💆🏼‍♂️:)
---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #osteopatiafizjomed #osteopatakrakow #latowmiescie #
Już za tydzień sierpniowe Q&A z Karoliną Kostuch (fizjoterapeutką). ---
Jeżeli chcecie dowiedzieć się m.in. czym jest taping, czy trenowanie codziennie jest dobre dla naszego organizmu, czym  jest kinezyterapia koniecznie śledźcie nasz kanał (link w bio🔝). ---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #zapytajfizjomed #centrumfizjoterapii #centrumosteopatii #fizjoterapia #krakow #fizjoterapiakrakow #zdrowie #treningpersonalny
Wróciliśmy do pracy i czekamy na Was!:) Słonecznego tygodnia!☀️☀️☀️
---
#fi #fizjomedkrakow #fizjomed #centrumfizjomed #fizjoterapeutakrakow #osteopatiakrakow #osteopata #fizjomedosteopatia #dobrytydzien #latowmiescie #krakow
📣 Mamy dobrą nowinę!

Do naszego zespołu specjalistów od września dołączy neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej - Edyta Szczurek.
---
Edyta zajmuje się terapią niemowląt i małych dzieci z trudnościami w realizowaniu funkcji pokarmowych.
Od 2016 roku pracuje jako neurologopeda w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i ich Rodzinom. Prowadzi również konsultacje w zakresie karmienia, oceny rozwoju mowy i komunikacji w krakowskich żłobkach.
---
Z jej pomocy korzystają rodzice dzieci:
🍼 z trudnościami w karmieniu z butelki, piersi, 🍼 z trudnościami w przyjmowaniu pokarmu z łyżeczki, a także piciu, gryzieniu i żuciu, 🍌 niechętnie rozszerzających dietę, z wybiórczością pokarmową, 🔹 przedwcześnie urodzonych z rozszczepem wargi, mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołami genetycznymi czy wadami twarzoczaszki, 🔹 z zaburzeniami integracji sensorycznej,
🔹 nadmiernie śliniących lub krztuszących się, 🔹 z nadmiernie wyrażonym odruchem wymiotnym,
🔹 karmionych alternatywnie: sonda / PEG.
---
W naszym centrum będzie prowadzić konsultacje diagnostyczne i indywidualne terapie dzieci 👶👧👦 do 3 roku życia w poniedziałki i piątki.