Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

📯Nowość w Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii!
Od poniedziałku (08.06) w naszym centrum będziecie mogli skorzystać z masażu klasycznego, segmentarnego, limfatycznego czy sportowego. ---
Oleg Levchenkov - masażysta, miał dołączyć do nas już w marcu. Przez sytuację z COVID-19, musieliśmy poczekać na niego nieco dłużej.
Teraz jego pomoc może być nieoceniona. ---
Kto może skorzystać? Odpowiedź jest prosta - każdy! 🙌🏻
Jeżeli czujecie napięcia lub ból w ciele lub tylko miejscowo, blokady, ograniczenia ruchomości, jesteście zestresowani, prowadzicie siedzący tryb życia, wasze ciało potrzebuje rozluźnienia i relaksu - zapraszamy od poniedziałku do piątku! ---
Oleg, masując stosuje techniki z różnych szkół masażu, które dobiera indywidualnie do potrzeb pacjenta.
---
Zarezerwuj termin już dziś: 📞503 618 066, 730 350 281.
---
"Wypis i co dalej? 🤔Niepowodzenia diagnostyczne jako przyczyna utrzymujących się trudności w karmieniu dziecka urodzonego przedwcześnie" to artykuł poświęcony wcześniakom. 👶🏻
---
🗯Skąd mogą brać się problemy w karmieniu i odmowa przyjmowania pokarmu, gdy nie stwierdzono medycznych przyczyn? 🗯Dlaczego wizyta u neurologopedy jest ważna? 🗯Na czym polega terapia karmienia i dlaczego warto rozpocząć ja jak najwcześniej? ---