Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

🍃🍂🍁Jesienna nowość w Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii. ---
Już w listopadzie do naszego zespołu dołączy Certyfikowany Doradca Laktacyjny - Magdalena Słaby.

Do skorzystania z jej usług zapraszamy wszystkie kobiety, które:
▫️nie są pewne postępowania w karmieniu piersią,
▫️martwią się, że dziecko jest niespokojne bo się przejada lub nie najada,
▫️mają trudność w prawidłowym przystawianiu dziecka do piersi,
▫️odczuwają ból brodawek lub są poranione,
▫️cierpią na zastój pokarmu lub nawał mleczny,
▫️chciałyby karmić piersią,
▫️mają twarde, bolące piersi,
▫️nie wiedzą jak mają odżywiać się w okresie karmienia,
▫️chcą upewnić się i skonsultować postępowanie z niemowlęciem podczas karmienia.
---
DOBRZE WIEDZIEĆ 👶👶👶 Niemowlę u fizjoterapeuty

Jeżeli nie jesteście pewni, czy warto korzystać z takich konsultacji już w 👶🏻pierwszym okresie życia dziecka, zapraszamy do obejrzenia krótkiego poradnika poświęconego pierwszej wizycie u fizjoterapeuty (link w bio 🔝). Anna Borowiecka - fizjoterapeuta i terapeuta NDT-Bobath podpowiada, które zachowania dziecka są wskazaniem do wizyty, z jakimi problemami odwiedzają ją rodzice z dziećmi, a także jak konsultacja może pomóc nie tylko dzieciom ale i rodzicom w codziennej opiece i pielęgnacji pociech.
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumfizjoterapii #fizjoterapiadladzieci #fizjoterapianiemowląt #niemowle #ndtbobath #ndtbobathfizjomed #fizjomedkrakow #pielegnacjaniemowlaka #krakow
• PROGRAM ROSNĘ ZDROWO • 👉🏻Czym jest?
To autorski program, który został przygotowany w trosce o rozwój postawy i zdrowie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 👉🏻Dla kogo?
Program skierowany jest do rodziców, opiekunów, pedagogów dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
👉🏻Zadanie i cel?
Program "ROSNĘ ZDROWO" ma za zadanie poszerzenie świadomości i wiedzy opiekunów na temat rozwoju dzieci i możliwych w nim nieprawidłowości w postaci np. wad postawy. 👉🏻Kto dzieli się wiedzą? Program prowadzony jest przez doświadczoną w pracy z dziećmi fizjoterapeutkę, terapeutkę #ndtbobath - Annę Borowiecką. ---
Zgłoś swoje przedszkole lub szkołę do programu!
Szczegóły w bio 🔝
#rosnezdrowo #fi #fizjomedkrakow #centrumfizjomed #fizjoterapiakrakow #dziecisawazne #osteopatiakrakow #zdrowiedziecka #szkoła #przedszkole #zdrowiedzieci #zdrowiedziecinajwazniejsze
Co to była za niedziela!😀 Wczoraj w Krakowie trójka naszych terapeutów: Kasia, Marzena i Wojtek brała udział w #13pzubiegtrzechkopcow, a we Włoszech - Filip ukończył thriatlon @elbamantri !
Taki mamy mocny zespół 💪🏼
Ze wszystkich jesteśmy dumni i gratulujemy! 👏
---
#fizjomedkrakow #fi #krakow #fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #filippieta #triathlon #elba #elbaman #osteopata