Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

❤️#osteopatia
Miło rozpoczynamy dzień! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ taką opinię  otrzymał #Fizjomed od jednej z młodszych pacjentek 😊
---
I jak tu nie lubić swojej pracy?🤔 #fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumfizjoterapii #centrumosteopatii #osteopatia #osteopata #fizjoterapia #fizjoterapeuta #dziecisawazne #osteopatakrakow #zdrowie
Dobrego tygodnia! ☀️😁
---
#fi #fizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #osteopata #centrumfizjomed #dobrynawyk #pozytywnie #fimagazyn #magazynfizjomed #fizjoterapia #osteopatia #umysl
DOBRZE WIEDZIEĆ 🔸🔸 OSTEOPATIA, A BÓL GŁOWY

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być ból karku. 🙌🏻 Jednak nie zawsze jest to jedyne źródło.
#Ból, może być powiązany m.in. 🔸z dysfunkcjami w obrębie szyi, 🔸stawu skroniowo-żuchwowego, 🔸kończyn dolnych, układem oddechowym,🔸 postawą, 🔸 aktywnością,🔸stresem na który każdy z nas jest narażony. 💆🏼💆🏼‍♂️
#Osteopatia w leczeniu bólu głowy jest skuteczną, bezbolesną i bezinwazyjną terapią. Pomaga zarówno dorosłym osobom, jak również dzieciom. 🙇‍♀️Pacjenci z bólami głowy często są przestymulowani współczulnie.
Zadaniem osteopatów jest przywrócenie balansu organizmowi i poprawa jakości codziennego życia.
#fi #fizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #fizjoterapia #osteopata #osteopatakrakow #bolglowy #migrena #boleglowy #terapiamanualna #zdrowie