Staw barkowy

Jak go leczymy

Dolegliwości bólowe w obrębie stawu barkowego mogą być pochodnymi zapalenia mięśnia, cieśni barkowej czy kurzej klatki, ale także często pojawiają się jako bóle promieniujące i występujące w stanach pooperacyjnych. We wszystkich powyższych przypadkach rozpoczęcie terapii technikami mobilizacji stawów, drenażowymi, powięziowymi, pozwala zmniejszyć objawy i ból oraz przyspieszyć powrót do normalnego funkcjonowania. Jest to szczególnie ważne w przypadku rwy barkowej czy zamrożonego barku, które bardzo utrudniają wykonywane prostych, codziennych czynności. Również w takich przypadkach szybkie rozpoczęcie terapii ostopatycznej przyspieszy proces zdrowienia.

Kurza klatka
Zamrożony bark
Bóle promieniujące

Rehabilitacja dolegliwości występujących w stawie barkowym (rwa barkowa, kurza klatka, zamrożony bark, cieśń barkowa, ograniczenia ruchomości, stany pooperacyjne, bóle promieniujące, zapalenie mięśniowe), oparta jest na zwiększeniu zakresu ruchu uszkodzonego stawu, poprawie elastyczności, wytrzymałości, normalizacji napięcia i zwiększeniu przepływu krwi przez tkanki miękkie: mięśnie, więzadła, torebki stawowe. Umożliwia i ułatwia to odżywienie, utlenia tkanki oraz usuwa produkty przemiany materii. Dzięki temu minimalizujemy stany zapalne, ból czy opuchliznę. Specjalistyczne ćwiczenia mają poprawić ruchomość, wzmocnić osłabione mięśnie oraz rozciągnąć te nadmiernie przykurczone.

Kurza klatka
Zamrożony bark
Bóle promieniujące

Z problemami ze stawem barkowym, takimi jak przeciążenie stawu, stan zapalny, rwa czy cieśń barkowa, warto od razu udać się do lekarza ortopedy. Dotyczy to także pacjentów, którym dokuczają urazy, bóle promieniujące z innych partii ciała, ograniczenia ruchomości, bóle pojawiające się w stanach pooperacyjnych. Dolegliwości związane ze stawem barkowym dotyczą nie tylko sportowców i osób, które zawodowo eksploatują tę partię ciała. Mogą dotknąć każdego, ponieważ staw barkowy uczestniczy w niemal wszystkich ruchach górnej części ciała człowieka. Specjalista ortopeda na pewno pomoże w skutecznym leczeniu. Po wywiadzie postawi diagnozę, a następnie zleci odpowiednią terapię i rehabilitację, ułatwiające codzienne funkcjonowanie.

Crazy stawu
Bóle promieniujące

Dolegliwości występujące w obrębie stawu barkowego warto skonsultować na badaniu USG. Jako badanie obrazowe daje ono możliwość oceny aktualnego stanu stawu barkowego, co jest pomocne w identyfikacji przyczyn występowania dolegliwości, przy stawianiu diagnozy i obieraniu drogi terapii. Badanie USG pozwala dokładnie ocenić obrąbek stawowy w części tylnej i często również przedniej oraz staw barkowo-obojczykowy. Pozwala weryfikować różnorodne konflikty w stawie ramiennym oraz umożliwia diagnostykę pierścienia rotatorów, czyli ścięgna mięśnia podłopatkowego, podgrzebieniowego, nadgrzebieniowego.