Nadgarstek i dłoń

Jak go leczymy

Dolegliwości bólowe i dyskomfort odczuwany w przypadku problemów z nadgarstkiem i dłonią, mają szczególny wpływ na obniżenie jakości życia codziennego – utrudniają bowiem wykonywanie podstawowych czynności i obowiązków. Szczególnie dokuczliwy ból może wystąpić w zespole cieśni nadgarstka czy przy zmianach zwyrodnieniowych. Mogą mu towarzyszyć drętwienie rąk i palców oraz ograniczona ruchomość, występujące również w stanach pourazowych i pooperacyjnych. Szybkie rozpoczęcie odpowiednio dobranej terapii to pierwszy krok w kierunku zdrowienia tych narządów i całego organizmu. W terapii możliwe jest zastosowanie techniki mobilizacji stawów oraz technik drenażowych i powięziowych.

Ograniczona ruchomość
Drętwienie palców
Zmiany zwyrodnieniowe
Drętwienie rąk

W przypadku dolegliwości występujących w obrębie nadgarstka i dłoni, wśród których coraz częściej spotykane są zespół cieśni nadgarstka i zmiany zwyrodnieniowe, rehabilitacja pozwala na rozluźnienie mięśni przedramienia i dłoni, a tym samym poprawę zakresu ruchu i siły mięśniowej. Korzystnie zmienia się także sama jakość ruchu, a dzięki temu wyczuwalne jest zmniejszenie dolegliwości bólowych. Ma to ogromne znaczenie także w przypadku stanów pourazowych i pooperacyjnych, przy ograniczonej ruchomości pacjentów.

Ograniczona ruchomość
Drętwienie palców
Zmiany zwyrodnieniowe
Drętwienie rąk

Nadgarstek i dłoń narażone są na silnie odczuwalne dolegliwości bólowe. Nie należy bagatelizować nawet najmniejszego bólu, ale warto zgłosić się z nim do lekarza ortopedy. Ból może bowiem promieniować z wyższych partii ciała, objawiając się często mrowieniem i drętwieniem. Urazy nadgarstka zdarzają się także często podczas asekuracji przed upadkiem. Możemy mieć też do czynienia z bolesnym zespołem cieśni nadgarstka. Wszystkie te schorzenia może rozpoznać i skutecznie pokierować dalszym procesem leczenia lekarz ortopeda. Należy o tym pamiętać także w przypadku bólu wstępującego w stanach pooperacyjnych i pourazowych. We wszystkich przypadkach, dla pełnej diagnostyki ortopedycznej, istnieje możliwość wykonana badania USG.

Drętwienie rąk

Badanie USG doskonale sprawdza się w diagnostyce zaburzeń czucia oraz licznych stanach pourazowych czy zaburzeniach chronicznych. Pozwala na ocenę stanów zapalnych oraz stopnia ich zaawansowania, ocenę kanału nadgarstka, nerwu pośrodkowego, powierzchni kostnych i stawowych. Daje możliwość oceny więzadeł (pobocznego – promieniowego, łokciowego nadgarstka, łódeczkowato-księżycowatego), oceny ścięgien mięśni (głębokich/powierzchniowych zginaczy palców, prostowników palców, zginaczy łokciowych/promieniowych nadgarstka). Wszystko to jest bardzo ważne w celu obrania odpowiedniego leczenia oraz decyzji o ewentualnych działaniach rehabilitacyjnych.