Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie kierunku: Neurologopedia, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie kierunku: Logopedia oraz Filologii Polskiej na Uniwersytecie Opolskim. Neurologopeda na Oddziale Intensywnej Terapii Neonatologicznej i Patologii Noworodka w Szpitalu UJASTEK.
Wykładowca z zakresu diagnozy zaburzeń karmienia, dysfagii i neurologopedycznej oceny niemowląt na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Współautorka szkolenia „Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym”, które prezentowane jest cyklicznie w Fizjomed Academy. Prelegentka podczas szkoleń organizowanych w GoodTooth Academy „Primum non nocere. Ankyloglosja u noworodków i niemowląt”.
Pomysłodawczyni i twórca koncepcji Fizjomed Eat poświęconej interdyscyplinarnej opiece dzieci z zaburzeniami przyjmowania pokarmów.
Od lat zajmuje się terapią niemowląt i małych dzieci z trudnościami w realizowaniu funkcji pokarmowych. Z jej pomocy korzystają rodzice dzieci :
z zaburzonym odruchem ssania,
z trudnościami w karmieniu z butelki , piersi, przyjmowaniu pokarmu z łyżeczki, piciem, gryzieniem i żuciem, połykaniem,
niechętnie rozszerzających dietę,
z krztuszeniem się lub nadmiernie wyrażonym odruchem wymiotnym podczas karmienia,
nadmiernie się śliniących,
jedzących wybiórczo lub odmawiających przyjmowania pokarmów o określonych konsystencjach, smakach, kolorach itp.,
karmionych alternatywnie: sonda/PEG,
wymagających wsparcia w zakresie karmienia ze względu na: rozszczep, mózgowe porażenie dziecięce, zespoły genetyczne, wadę twarzoczaszki, przedwczesne narodziny lub niedotlenienie okołoporodowe.
W FIZJOMED Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii prowadzi konsultacje diagnostyczne i indywidualne terapie niemowląt.
Ponad wszystko uwielbia czytanie książek, kawę , czekoladę i sen!
Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci ( 2021) Instytut Matki i Dziecka
Zaburzenia sensomotoryczne i nieprawidłowości w rozwoju, zachowaniu i interakcji w 1 i 2 roku życia- kurs rozwijający 2021
Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii (2021)
Wcześniactwo jako trauma (2021)
Kurs instruktorski metody Butejki ( 2021)
Ankyloglosja okiem lekarza- Primum non nocere ( 2021)
Diagnostyka Metodą Prechtla, Andrea Guzzetta, (2021)
Wsparcie i porady laktacyjne dla mam wcześniaków: szkolenie z Ariela Levy ( 2021)
Procesy samoregulacji niemowląt. Aspekt sensoryczny w pierwszym roku życia (2021)
Wideofluoroskopowa ocena aktu połykania u dzieci- perspektywa logopedy (2021)
AbeJadło. Książka kucharska terapeuty karmienia czyli sprawdzone przepisy na oswojanie jedzenia od A do Z (2020)
Interdyscyplinarnie o laktacji ( 2020)
Znaczenie oddychania w terapii logopedycznej ( 2020)
Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Ustno Twarzowego ENMOT (2020)
Wrażliwe niemowlę a zaburzenia sensoryczne” ( 2020)
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci przedwcześnie urodzonych-perspektywa specjalisty (2020)
Konferencja eProInfantis (2020)
Niemowlak u logopedy II Miobobo- skrócone wędzidełko podjęzykowe u niemowląt-podejście praktyczne. (2020)
Praca z dzieckiem z zaburzeniami integracji odruchów w gabinecie logopedycznym (2020)
Awersje pokarmowe u dzieci ( 2020)
Co ma serce do języka. Nerw błędny i teoria poliwagalna w terapii neurologopedycznej(2020)
Sensologopedia. Wykorzystanie metody SI w procesie nabywania kompetencjipokarmowych oraz funkcji komunikacyjnych u dzieci ( 2020)
First International Tonque Tie Congress (2020)
Zaburzenia percepcji wzrokowej a rozwój kontroli posturalnej u dzieci urodzonych przedwcześnie: ocena funkcji motorycznych i wspieranie rozwoju we wczesnym okresie życia. Warsztaty zorganizowane w ramach Konferencji Wczesne wspomaganie rozwoju
dziecka, 2019
Rozwój funkcji karmienia- zaburzenia i leczenie: podstawy responsywnego karmienia. Jenny Mc Glothlin. ( 2019)
Diagnoza i terapia logopedyczna- nowe strategie, nowe perspektywy. KOMLOGO (2019)
Szkolenie w zakresie trudności w karmieniu z dr Gillian Harris i Sarah Mason.
Stymulacja Traktu ustno – twarzowego (2019)
Konferencja GOOD FOOD (2019)
Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno- motorycznym ( 2019)
Szkolenie w zakresie trudności w karmieniu z dr Gillian Harris i Sarah Mason.
Stymulacja Traktu ustno – twarzowego (2019)
Sensory Babies, Sensory Babies Master Class Course II (2018)
Terapia zaburzeń obszaru ustno- twarzowego, jedzenia i picia w wieku dziecięcym, MET, Susan Renk (2018)
Zaburzenia sensomotoryczne i nieprawidłowości w rozwoju , zachowaniu i interakcji w 1 i 2 roku życia wg koncepcji Intra Act Plus (2018)
Ankyloglossia u dzieci i niemowląt (2018)
Regulatory funkcji – nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i wymowy (2018)
Praca z rodzicami niejadków – intensywny kurs dla profesjonalistów, Jo Cormack Guguhopla, „Od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo – literowego“ (2018)
Konferencja „ Żywienie dzieci w teorii i praktyce (2018)
Zaburzenia odżywienia w wieku niemowlęcym i wczesnodziecięcym FST, Susan Renk (2018)
Konferencja PROLAKTYNA (2017)
Opieka neurorozwojowa na OION (2017)
Terapia ustno – twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych u dzieci z grupy ryzyka – Terapia oddechowa metodą zwiększania przepływu oddechowego – asystent – Praktyka postępowania w paliatywnej opiece perinatalnej (2017)
Kurs z zakresu opieki, stymulacji i terapii rozwojowej na oddziałach neonatologicznych (2016)
Terapia miofunkcjonalna , Helma Kaspers (2016)
Ortodoncja dla logopedów (2016)
Pomiędzy ideą a rzeczywistością- towarzyszenie rodzinie z małym dzieckiem o zaburzonym rozwoju zgodnie z koncepcją ICF (2016)
Kompleksowa diagnostyka i rehabilitacja dysfagii (2016)
Humanizacja neonatologii, perfekcja w opiece nad noworodkiem (2016)
Karmienie terapeutyczne Human Touch (2016)
Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls (2016)
Ocena gotowości do karmienia doustnego noworodków urodzonych przedwcześnie (2016)
Techniki obsługi wcześniaka w inkubatorze i w trakcie wykonywania procedur medycznych (2016)
Handling czyli techniki obsługi noworodka i niemowlęcia optymalizujące jakość ich rozwoju (2016)
Opieka rozwojowa oraz postępowanie z noworodkiem i niemowlakiem na ION i po okresie hospitalizacji (2015)
Afazja – diagnoza, kształcenie, terapia (2015)
Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych (2015)
Terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno – twarzowych (2015)
Wsparcie wcześniaka oraz dziecka zagrożonego (2015)
Opieka nad dzieckiem przedwcześnie urodzonym (2015)
Szkolenie NVC (2015)
Osteopatyczne podejście do pediatrii (2015)
Manipulacje ustno – twarzowe – ćwiczenia usprawniające narząd mowy (2015)
Elastic Therapeutic Taping In Head etc. (2015)
Kongres EBTA (2014)
The SOFFI; supporting oral feeding in fragile infants (2014)
Problemy żywieniowe w dzieciństwie. Dysfagia dziecięca – badanie, ocena, interwencja wg metody NDT Bobath (2014)
Certyfikat ukończenia Kursu Podstawowego NDT Bobath (2013)
Zaburzenia ustno – motoryczne; diagnoza i tworzenie programu terapii, Renee Roy Hill (2013)
Zaburzenia przetwarzania bodźców sensorycznych u dzieci urodzonych przed czasem (2013)
Ssanie jako aktywność wyuczona (2012)
Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami funkcji oralnych ( tym żywienie przez zgłebnik oraz PEG) (2012)
Stymulacja prelingwalna i fizjoterapia w neonatologii (2011)
Diagnoza i terapia dysfagii (2011)
Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedyczna (2011)
Patomechanizm dysfagii (2011)
Terapia dziecka z trudnościami w jedzeniu (2011)
Mowa a fizjoterapia – techniki stymulacji zaburzeń w obszarze ustno – twarzowym(2011)
Dysfagia – problemy diagnozy i terapii neurologopedycznej (2011)
Strategie karmienia terapeutycznego wg koncepcji NDT – Bobath SLT (2008)
Strategie diagnostyki i terapii orofacjalnej w świetle koncepcji NDT Bobath SLT – zagadnienia wstępne w odniesieniu do pacjentów z grupy ryzyka PCI (2008)
Postawy i wzorce ruchu oraz pozycjonowanie dzieci z zaburzeniami neurologicznymi w świetle koncepcji NDT – Bobath (2008)
2022- wykład: Ocena gotowości do karmienia drogą doustną dzieci przedwcześnie urodzonych, Instytut Pomnik- Centrum Zdrowia Dziecka, Warszawa
2022- wykład: Współpraca neurologopedy z lekarzem prowadzącym dziecko z chorobą rzadką, Kongres Choroby Rzadkie- diagnostyka i leczenie. Kraków
2020- wykład: Wędzidełko- mała struktura ale większy problem? Jak poprawnie ocenić i
ustalić optymalne postępowanie. Konferencja Medycyna Rodzinna, Kraków
2020-wykład: Zaburzenia oddychania u dzieci jak przyczyna trudności w karmieniu i
nieprawidłowego rozwoju twarzoczaszki, Konferecja Logopedyczno-Ortodontyczna,
Wrocław
2019- wykład: Kogo pediatra może prosić o pomoc- neurologopeda, Konferencja
pediatryczna : „Interdyscyplinarna opieka specjalistyczna nad chorym dzieckiem”,
Kraków
2019- wykład : Wcześniak- dziecko z ryzyka zaburzeń karmienia, IV Neurobiologiczna
Konferencja Naukowa: Neurobiologiczne Uwarunkowania Diagnozy i Terapii, Kraków
2019 – Karmienie i jedzenie w praktyce logopedycznej – Polski Związek Logopedów, Kraków
Temat: Zaburzenia procesu karmienia u dzieci urodzonych przedwcześnie.
2019 – Ogólnopolska Konferencja Szkoły Terapii Karmienia, Gdańsk
Temat: Zaburzenia procesu karmienia u dzieci urodzonych przedwcześnie.
Od techniki do intuicji, od stymulacji do asystowania.
2018 – Progres neonatologii a postawa terapeutów wczesnego wspomagania rozwoju, Tarnowska Szkoła Wyższa
Temat: Strategie neurologopedyczne na oddziale Intensywnej Terapii Neonatologicznej.
2018 – II Małopolska Konferencja dla lekarzy Ginekologów i Neonatologów, Instytut Edukacji przy szpitalu Ujastek
Temat: Strategie neurologopedyczne na OITN jako budowanie kompetencji orofacjalnych u dzieci urodzonych przedwcześnie, z wadami twarzoczaszki lub dysfunkcją układ oddechowego.
2014 – Wielowymiarowa diagnoza i terapia małego dziecka, Fundacja Promyczek
Temat: Kompetencje orofacjalne związane z pobieraniem pokarmów i ich wpływ na rozwój mowy.