Ewa Oleś - terapeuta Integracji Sensorycznej z Krakowa
Oleś Ewa

Ewa Oleś

terapeuta integracji sensorycznej

O mnie:

Absolwentka Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej z Terapią Pedagogiczną na Uniwersytecie Humanistyczno- Przyrodniczym w Kielcach, Pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Ukończyła kurs uprawniający do diagnozowania zaburzeń i prowadzenia terapii integracji sensorycznej pod okiem Pani Małgorzaty Kargi w Warszawie.

Od 2009 roku prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Na co dzień związana z Maltańskim Centrum Pomocy Dzieciom. Od 2013 roku prowadzi terapie i diagnozę rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego dzieci z różnorakimi wyzwaniami rozwojowymi między innymi:

  • dzieci ze spektrum autyzmu,
  • wcześniactwo,
  • zespoły genetyczne,
  • zaburzenia rozwoju mowy i języka,
  • niepełnosprawności sprzężone,
  • dzieci nadmiernie wrażliwe (HNB).

Kursy i szkolenia:

Stymulacja słuchowa w terapii integracji sensorycznej Ayres wg zintegrowanego modelu ASI plus.
Metodyka diagnozy dysfunkcji integracji sensorycznej wg Ayres (III.2020).
Wrażliwe niemowlę a zaburzenia sensoryczne.
Wideotrening Komunikacji – kurs wprowadzający.
Współpraca z Rodzicami.
Rozwój seksualny dzieci z niepełnosprawnością umysłową.
Chód na palcach u dzieci w wielu rozwojowym- analiza problemu oraz sposoby korekcji.
Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej dzieciom.
Szkolenie podstawowe i rozszerzające w zakresie posługiwania się znakami manualnymi i graficznymi Programu Makaton.
Kurs Integracji Sensorycznej Iº , Neurobiologiczne podstawy procesów Integracji Sensorycznej SInet- Warszawa.
Kurs Integracji Sensorycznej IIº uprawniający do prowadzenia terapii i diagnozy procesów Integracji Sensorycznej), SInet- Warszawa.
Współpraca z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi oraz z rodzinami pacjentów.

Moje artykuły

Leczenie problemów jedzenia terapeuta SI

Trudności z przyjmowaniem pokarmu okiem terapeuty SI

Podczas wywiadu z rodzicami, który zawsze jest częścią diagnozy rozwoju procesów przetwarzania sensorycznego, kwestia jedzenia często zajmuje dużą część tych rozmów. Do gabinetu SI trafiają dzieci, które z jakiegoś powodu jeść nie chcą. Jedzą mało, zazwyczaj wybiórczo, chcą jeść tylko słodycze, boją się dotknąć jedzenia, boją się gdy na talerzu pojawia się coś nowego. Niekiedy...
Czytaj
integracja sensoryczna

Pierwsza wizyta u terapeuty SI – integracji sensorycznej

Problem z przetwarzaniem bodźców sensorycznych Rodzicu, czy Twoje Dziecko: Wydaje się niezdarne, często się potyka, wpada na przedmioty?Potrzebuje dużo czasu na opanowanie na pozór prostych czynności ruchowych?Obawia się huśtawki, karuzeli, drabiny, zjeżdżalni?Jest impulsywne, ma niekontrolowane wybuchy emocji, trudno mu się wyciszyć i uspokoić?Protestuje podczas czynności higienicznych tj mycie włosów, czesanie, obcinanie paznokci etc.?Preferuje tylko określony...
Czytaj