Zaburzenia rozwoju

Terapia osteopatyczna w zaburzeniach rozwoju obejmuje działania polegające na zrównoważeniu napięć w obrębie ciała dziecka w taki sposób, aby swobodnie mogło odbywać się krążenie płynów w jego ciele. Terapia wskazana jest dla maluszków mających zaburzony odruch ssania i połykania, problem z raczkowaniem, z zasypianiem; ale także dla starszych dzieci. Tutaj w kontekście problemów z koncentracją, koordynacją, trudnością w nauce czytania i pisania i ogólnie pojętych trudności w nauce istotne jest poszukanie w ciele „napięć” / dysfunkcji, które mogłyby zaburzać prawidłowe ukrwienie ośrodkowego układu nerwowego (OUN).

Jego rozwój jest kluczowy dla prawidłowej integracji bodźców ze środowiska zewnętrznego (przedsionkowych, wzrokowych, słuchowych) i stosownej reakcji dziecka na te bodźce. Delikatne zbalansowanie struktur mięśniowo – powięziowych, stawowo – kostnych i naczyniowo – nerwowych zapewnia odpowiednie odżywienie, a zatem prawidłowy ich rozwój. Osteopata poprzez pracę m.in. w obrębie górnego otworu klatki piersiowej (to tutaj żebra mogą zaburzać przepływ krwi w dużych naczyniach zaopatrujących OUN) oraz na czaszce (asymetria czaszki, plagiocefalia) ma możliwość stworzenia odpowiednich warunków dla rozwoju ośrodkowego układu nerwowego i zminimalizowania zaburzeń rozwojowych.

Skutecznie radzi sobie z takimi problemami jak:
Nadpobudliwość
Problem z zasypianiem
Zaburzenie odruchu ssania/połykania
Wzmożone napięcie mięśniowe
Obniżone napięcie mięśniowe
Trzaskające biodro
Problem z chodzeniem i raczkowaniem
Powikłania poporodowe
Częste infekcje
Zaburzenie widzenia
Zaburzenia słuchu
Zaburzenie integracji sensorycznej
Problem z koncentracją
Zatoki
Zaburzenie mowy
Zaburzenia immunologiczne
Traumy

USG bioderek

USG bioderek wykonuje się u wszystkich dzieci między 6 a 8 tygodniem życia, przede wszystkim w celu wykluczenia wad wrodzonych oraz w celu monitorowania rozwoju stawu biodrowego. W przypadku niemowląt obciążonych czynnikami ryzyka wystąpień dysplazji stawów biodrowych badanie trzeba wykonać wcześniej, to jest ok. 2 tygodnie po urodzeniu. Do czynników ryzyka wystąpienia dysplazji stawów biodrowych należą ułożenie miednicowe, dysplazja stawów biodrowych w rodzinie, nieprawidłowości w badaniu fizykalnym. Statystycznie schorzenie to występuje częściej u dziewczynek.

Diagnoza ultrasonograficzna:
Trzaskające biodro