Kraków: 503 618 066,      Katowice: 780 150 343

Wady postawy

W przypadku często występujących wad postawy kluczowa jest odpowiednia diagnostyka, polegająca zarówno na obserwacji, wywiadzie, jak i na badaniu palpacyjnym. Pozwala ona na ocenę zaburzenia, a następnie na obranie odpowiedniej terapii tkanek miękkich. W procesie osteopatycznym wykorzystywana jest tutaj głównie terapia manualna, a także trening posturalny, polegający na wzmocnieniu wszystkich mięśni głębokich, odpowiedzialnych za prawidłową postawę. To pozwala na uzyskanie długotrwałych efektów oraz zapobieganie ponownym wystąpieniom wad postawy.

Ból głowy
Asymetria
Szpotawość stóp

W przypadku wad postawy stosuje się bogaty repertuar technik rehabilitacyjnych, a wśród nich m.in.: terapię manualną, taping i ćwiczenia indywidualne z terapeutą.. Rolą terapeuty jest także edukowanie pacjenta na temat utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas wykonywania rutynowych czynności oraz ciągłe monitorowanie postępów.

Asymetria
Szpotawość stóp

W leczeniu wad postawy w obrębie kręgosłupa (skolioza, lordoza, kifoza) czy kończyn dolnych (płaskostopie, koślawość czy szpotawość stóp i kolan) szczególnie ważna jest wczesna i prawidłowa diagnoza postawiona przez lekarza ortopedę. W jej wskazaniu pomagają badania obrazowe i funkcjonalne, takie jak ocena statyki i dynamiki ciała, stereotypu chodu, przykurczy mięśniowych i ruchomości stawów. Lekarz ortopeda może zasugerować indywidualnie dobrane zabiegi terapeutyczne, które pozwolą wypracować dobre nawyki w codziennym życiu, prowadzące do prawidłowej postawy ciała. Terapia pozwoli zredukować ból i pobudzi do pracy mięśnie. Wczesna diagnoza ewentualnych patologii pomoże uniknąć późniejszych ingerencji operacyjnych.