Stany pourazowe

Już od pierwszych chwil po urazie terapia osteopatyczna pomaga przywrócić prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Bardzo dużą rolę w przypadku stanów pourazowych, m.in.: po uszkodzeniach stawów, chrząstek, więzadeł, nerwów, łąkotek, mięśni, także tych występujących na skutek skręcenia, naderwania, zerwania, ma zastosowanie w terapii technik drenażowych. Pomagają one zwalczyć silny ból, obrzęk, poprawić ograniczoną ruchomość. Obok nich wykorzystywane są techniki powięziowe, ROA, mobilizacja stawów, FDM. Pomocne i często stosowane są także techniki strukturalne i funkcjonalne.

Zerwanie
Po złamaniu kręgosłupa

Stany pourazowe mogą dotyczyć urazów mięśniowo-powięziowych, uszkodzenia stawów, chrząstek, wiązadeł, nerwów, łąkotek czy mięśni, występujących po zerwaniu, naderwaniu, złamaniu. Towarzyszy im silny ból, często wrażliwość palpacyjna, obrzęk, ograniczona ruchomość. Proces rehabilitacji uzależniony jest od postawionej diagnozy. Pacjenta obejmuje się kompleksową opieką dostosowaną do jego indywidulnych potrzeb. Ma ona na celu odbudowanie masy i siły mięśniowej, wyeliminowanie bólu i ograniczeń ruchowych, zwiększenie elastyczności tkanek. Ważne jest także stworzenie odpowiednich warunków do samoleczenia organizmu. Często stosowanymi są techniki manualne, dają bowiem możliwość odpowiedniego wpływania na tkanki, wiązadła, mięśnie i stawy. Odpowiednio dobrane ćwiczenia oraz opieka zapewniona pacjentowi, a także wskazówki do jego samodzielnych działań, pozwolą na przyspieszenie zdrowienia narządów.

Zerwanie

Po złamaniu kręgosłupa

Dolegliwości bólowe w obrębie kończyn górnych i dolnych, występujące po przebytych urazach, mogą dotyczyć uszkodzenia stawów, chrząstek, wiązadeł, łękotek, mięśni, wszelkiego rodzaju złamań, skręceń, a objawiają się silnym bólem, wrażliwością palpacyjną, ograniczoną ruchomością. Wizyta u lekarza ortopedy jest istotna, aby trafnie zdiagnozować stan pourazowy oraz sprawdzić zakres ruchu. Ponieważ każdy przypadek wymaga indywidualnych i specjalistycznych środków pomocy, nie powinno się zwlekać, ale od razu po przebytym urazie udać się do ortopedy. Jego zalecenia przyspieszą proces eliminowania bólu i powrotu do całkowitej sprawności ruchowej.

Naderwanie

Badanie ultrasonograficzne w przypadku szeroko rozumianych stanów pourazowych jest bardzo pomocne w ocenie stanu stawów czy mięśni, dających objawy bólowe. Badanie to umożliwia także sprawdzenie czy procesy zrastania i gojenia przebiegają bez zastrzeżeń. Na jego podstawie możliwe jest ustalenie przyczyn ograniczenia ruchomości, stanu ciągłości ścięgna, stanu przyczepu, zespołu Haglunda.

Skutecznie diagnozuje problemy takie jak:
Zaburzenia czucia
Urazy sportowe