Ograniczenie ruchomości

Osteopatia pomaga radzić sobie z ograniczeniami ruchomości i eliminować bóle w obrębie stawów dzięki diagnozie, a następnie odpowiednim procesom terapeutycznym. Odbywa się to przede wszystkim poprzez wykorzystanie w terapii technik mobilizacji stawów oraz technik relaksacji mięśniowo-powięziowych. Pozwalają one rozluźnić i oswobodzić te partie, które zdiagnozowano jako źródło i przyczynę bólu, jednocześnie prowadząc do eliminacji dyskomfortu i do poprawy jakości funkcjonowania całego ciała.

Bóle przeciążeniowe

Rehabilitacja dolegliwości bólowych stawów obejmuje diagnostykę w celu określenia przyczyny, specjalistyczne manualne opracowanie uszkodzonych struktur, a następnie odpowiednio dobrany trening usprawniający i wzmacniający miejsca dotknięte problemem.

Bóle kręgosłupa

Bóle przeciążeniowe, bóle stawów, kręgosłupa, czy bóle kostno-mięśniowe mogą zdarzyć się w każdym wieku. Wszystkie one mogą prowadzić do ograniczenia ruchomości. Warto skorzystać z konsultacji u lekarza ortopedy, który na podstawie wywiadu oraz badania fizykalnego zaproponuje zalecenia dostosowane do stanu pacjenta. W trakcie wizyty, jeżeli będzie do tego wskazanie, w celu zmniejszenia bólu czy zmniejszenia stanu zapalnego, może wykonać ostrzyknięcie stawu. W zależności od postawionej diagnozy, bardzo pomocną w odzyskaniu pełni sprawności i eliminacji bólu jest często rehabilitacja, na która może skierować lekarz ortopeda.

Bóle przeciążeniowe

Badanie USG pozwala na sprawdzenie poprawności funkcjonowania stawów oraz ich dokładniejszą ocenę, a także na sprawdzenie zmian w strukturze stawów. Wynik badania daje pełniejszy obraz problemu (wspomaga diagnostykę) i pomaga obrać odpowiednie techniki terapeutyczne.