Drętwienia, mrowienia kończyn

Ciało człowieka połączone jest siecią nerwów i naczyń krwionośnych, których organizm używa do komunikowania się. Napięcie mięśniowe, urazy, uszkodzenia kręgosłupa, stres, ucisk na nerwy obwodowe to kilka czynników, które mogą zaburzyć komunikację powodując takie objawy jak drętwienie i mrowienie kończyn. Dolegliwości te mogą zdominować codzienne funkcjonowanie i wykonywanie podstawowych czynności. Są naturalnym alarmem, że w naszym organizmie doszło do zaburzenia i warto skonsultować się ze specjalistą.

Terapia osteopatyczna jest jednym z pomocnych działań w tego typu schorzeniach. Leczenie osteopatyczne w przypadku mrowienia i drętwienia kończyn górnych czy dolnych ma za zadanie poprawę funkcjonowania obwodowego układu nerwowego. Wykorzystując różne techniki terapeuta dąży do zmniejszenia napięcia tkanek w okolicy danego nerwu (poprawa ukrwienie danej strefy), odbarczenia uciśniętych struktur nerwu co w konsekwencji prowadzi do powrotu prawidłowej funkcji i ustąpienia symptomów.

Skuteczna w leczeniu problemów takich jak:
Drętwienie kończyn górnych
Zmiany zwyrodnieniowe
Wady postawy
Zaburzenia hormonalne
Ucisk nerwów obwodowych
Sztywność w stawach
Stres

Drętwienie i mrowienie kończyn górnych (w tym palców i ramion) oraz dolnych, a także kręgosłupa, występuje bardzo często przy wadach postawy, zmianach zwyrodnieniowych, w stanach pooperacyjnych, po udarach mózgu czy u osób borykających się z urazami stawów (np. sztywność w stawach).

Rehabilitacja, dzięki dobrze dobranym i prawidłowo przeprowadzanym działaniom może ograniczyć, a nawet wyeliminować uczucie drętwienia i mrowienia. Jest to możliwe dzięki zbilansowaniu napięcia mięśniowego, poprawie ukrwienia, drenażowi korzenia, mobilizacji tkanek oraz stabilizacji mięśniowej.

Przynosi najlepsze rezultaty w leczeniu probemów z:
Brętwienie kończyn górnych
Zmiany zwyrodnieniowe