Bóle stawów

Jak sobie z nim radzimy

Bóle stawów to dolegliwość bardzo dokuczliwa, powodująca wiele ograniczeń i hamująca ogólną sprawność ciała. Osteopatia pomaga sobie z nią radzić i eliminować bóle w obrębie stawów dzięki diagnozie opartej na wywiadzie i badaniu fizykalnym, a następnie odpowiednim procesom terapeutycznym. Odbywa się to przede wszystkim poprzez wykorzystanie w terapii technik mobilizacji stawów oraz technik relaksacji mięśniowo-powięziowych. Pozwalają one rozluźnić i oswobodzić te partie, które zdiagnozowano jako źródło i przyczynę dyskomfortu, w konsekwencji doprowadzając do eliminacji bólu i poprawy jakości funkcjonowania całego ciała.

Skutecznie forma leczenia w problemach takich jak:
Ból stawu skokowego

Rehabilitacja dolegliwości bólowych stawów obejmuje diagnostykę w celu określenia przyczyny, specjalistyczne manualne opracowanie uszkodzonych struktur, a następnie trening usprawniający i wzmacniający miejsca dotknięte problemem.

Ból kręgosłupa

W celu wyeliminowania dolegliwości bólowych w obrębie stawów (barkowego, łokciowego, biodrowego, kolanowego, skokowego) lekarz ortopeda przeprowadza wnikliwy wywiad oraz sprawdza zakres ruchu, które pozwalają postawić trafną diagnozę. Dostosuje on zalecenia do dolegliwości pacjenta, w razie konieczności poszerzy diagnostykę o dodatkowe badania, zleci terapię osteopatyczną lub rehabilitację. W celu zmniejszenia stanu zapalnego niekiedy stosowane jest także wstrzyknięcie blokady lub ostrzyknięcie stawu. Odczuwalne dolegliwości niekiedy mogą zwiastować choroby zwyrodnieniowe czy reumatoidalne zapalenie stawów, dlatego nie należy ich lekceważyć. Często objawiają się bólem kręgosłupa oraz rąk. Bóle stawów dokuczają często zwłaszcza osobom starszym.

Skutecznie diagnoza chorób związanych z problemami:
Ból stawu skokowego

Bóle stawów są bardzo dotkliwym problemem, który pomaga rozwiązać przeprowadzone badanie USG, umożliwiające odpowiednią diagnostykę. Pozwala ono na sprawdzenie poprawności funkcjonowania stawów oraz ich dokładniejszą ocenę, a także na sprawdzenie zmian w strukturze stawów. Wynik badania daje pełniejszy obraz problemu i pomaga obrać odpowiednie techniki terapeutyczne.

Skutecznie diagnoza ultrasonograficzna w takich problemach jak: