Bóle kręgosłupa

Osteopatyczne oddziaływanie na bóle kręgosłupa obejmuje diagnostykę, której celem jest określenie przyczyny dolegliwości, terapię ostrych stanów bólowych, zastosowanie technik manualnych, mobilizację tkanek i narządów, manipulacje osteopatyczne, terapię tkanek miękkich. W rezultacie doprowadzamy do uwolnienia kości krzyżowej, usprawnienia drenażu żylnego kręgosłupa oraz ustąpienia napięcia w układzie mięśniowym i powięziowym, co oznacza eliminację bólu.

Więcej o bólu kręgosłupa dowiesz się z naszego artykułu https://fizjomed.com.pl/smartfon-kontra-kregoslup/

Rwa kulszowa
Rwa barkowa
Lumbago
Mrowienie kończyn
Drętwienie kończyn
Zaburzenia czucia
Dyskopatia
Zmiany zwyrodnieniowe

Postępowanie rehabilitacyjne w leczeniu bólów kręgosłupa polega na manualnym opracowaniu uszkodzonych struktur, eliminacji czynnika sprawczego bólu oraz stabilizacji tułowia. Wprowadzamy umiarkowaną aktywność fizyczną. Stosujemy ćwiczenia przynoszące ulgę, jak otwieranie klatki piersiowej czy rozciąganie odpowiednich mięśni ciała.

Chcesz wiedzieć więcej o rwie kulszowej ? Sprawdź nasz artykuł – rwa kulszowa

Rwa kulszowa
Rwa barkowa
Wady postawy
Lumbago
Dyskopatia

Uraz rdzenia kręgowego
Mrowienie kończyn
Drętwienie kończyn
Zaburzenia czucia
Zmiany zwyrodnieniowe

Bóle kręgosłupa występujące w stanach pooperacyjnych, zmianach zwyrodnieniowych, wadach postawy, a także te wywołane przez nerwobóle, często utrudniają codzienne funkcjonowanie. W przypadku gdy nasilają się, zwiększają swoją częstotliwość i długość, należy zwrócić się do lekarza ortopedy w celu dokładnego przebadania i wykrycia źródła problemu. Prawidłowa diagnoza – poparta w razie konieczności innymi badaniami (RTG czy rezonansem magnetycznym) pozwoli na obranie odpowiedniego leczenia, a także wyeliminowanie i zapobiegnięcie poważniejszym schorzeniom. Szczególnie ważna jest rehabilitacja czy terapia zalecana przez ortopedę, która umożliwi szybszy powrót do pełnej sprawności.

Skutecznie diagnozuje problemy takie jak:
Wady postawy