Kraków: 503 618 066,      Katowice: 780 150 343

Bóle kończyn

Bóle kończyn często mogą być powiązane z przebytymi kontuzjami czy nadmiernym wysiłkiem fizycznym. Niezależnie od rodzaju czy podłoża bólu, postępowanie diagnostyczne polegające na odnalezieniu przyczyny bólu i obraniu odpowiednich technik terapeutycznych, pozostaje podobne. Rodzaj terapii ustalany jest na podstawie szczegółowego wywiadu oraz zdiagnozowanej przyczyny. W zależności od dolegliwości zastosowana może zostać manualna terapia osteopatyczna, terapia manualna tkanek miękkich i stawów czy terapia powięziowa, przywracająca prawidłową postawę i nawyki ruchowe.

Bóle kończyn bywają dolegliwością u kobiet w ciąży. W przypadku kobiet oczekujących potomstwa, szereg zmian hormonalnych oraz biomechanicznych może być przyczyną bólów kręgosłupa w odcinku lędźwiowym, piersiowym, szyjnym, które często promieniują w postaci drętwienia oraz bólu w okolicach obwodowych kończyn (dłonie, stopy). Złagodzenie czy eliminacja tych dolegliwości ma swoje podłoże właśnie w oddziaływaniu na bezpośrednie źródło bólu, stąd wykorzystanie w terapii technik uwalniających kość krzyżówą, balansujących miednicę oraz poprawiających kondycję przepony i klatki piersiowej. Bardzo ważne jest także zoptymalizowanie napięcia układu nerwowego.

Bóle kończyn górnych
Mrowienie kończyn górnych
Puchnące nogi
Bóle stawu biodrowego

Działania rehabilitacyjne zmierzają przede wszystkim do eliminacji czynnika sprawczego powodującego bolesne dolegliwości. Kluczowy jest przy tym dobór odpowiednio dopasowanego, indywidualnego treningu motorycznego, który ma wykluczyć ból, a także zapobiec ewentualnym nawrotom. W przypadku dolegliwości bólowych kończyn u kobiet w ciąży terapia koncentruje się na tych partiach ciała, które w wyniku ciąży są najbardziej obciążone. Bardzo ważna jest poprawa ruchomości w stawach biodrowych i skokowych, co pozwala zapobiec częstym i nieprzyjemnym skurczom łydek. Równocześnie samo rozciąganie mięśni trójgłowego i płaszczkowatego w obrębie łydki przynosi oczekiwane efekty.

Bóle kończyn górnych
Mrowienie kończyn górnych
Puchnące nogi

Zaburzenia siły mięśniowej
Niedowład

Bóle stawu barkowego
Bóle stawu skokowego
Stany zapalne w obrębie narządu ruchu

W przypadku problemów, które objawiają się niezdiagnozowanymi bólami kończyn badanie USG pozwala precyzyjniej określić źródło występowania bólu. Przede wszystkim umożliwia sprawdzenie poprawności funkcjonowania stawów oraz ocenę stopnia naderwania lub zerwania więzadeł. Wyniki badania USG często są bardzo pomocne przy postawieniu prawidłowej diagnozy i podjęciu właściwej ścieżki leczenia.

Bóle stawu barkowego