Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

1️⃣5️⃣ lipca - Światowy Dzień bez telefonu komórkowego.
---
Funkcja telefonu komórkowego na przestrzeni lat uległa diametralnej zmianie. Z urządzenia, które miało służyć do komunikowania się, stał się najbardziej osobistym przedmiotem, w którym przechowujemy wszystko. ---
Jak korzystanie ze smartfona wpływa na naszą postawę i organizm?
Pochylona głowa, zamknięta klatka piersiowa to zmiany widoczne na pierwszy rzut oka. Niestety nie są jedynymi. ▶️"Texting thumb" - dolegliwość polegająca na znacznym przeciążeniu, zwyrodnieniu mięśni kciuka na skutek nieustannego klikania w klawiaturę. ▶️Zmiany w obrębie kręgosłupa. ▶️"Łokieć tenisisty" - stan zapalny grupy mięśni prostownika nadgarstka i palców w okolicy bocznej stawu łokciowego. ▶️Przeciążenia, stany zapalne w obrębie układu mięśniowo-powięziowego.
---
Choć święto jest nieformalne (utworzone zostało przez internautów), może warto przystanąć i zastanowić się czy nie jesteśmy za bardzo "przyklejeni" do naszych telefonów.
---
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #fizjomedosteopatia #fizjomedfizjoterapia #światowydzieńbeztelefonukomórkowego #zdrowie #textingthumb #zdrowie #osteopata #osteopatia #fizjoterapia
🎬Zbieramy pytania do następnego odcinka Q&A! (#zapytajfizjomed)
---
Nurtuje was jakieś pytanie dotyczące 🔸zdrowia 🔸rehabilitacji 🔸fizjoterapii 🔸technik, którymi pracujemy 🔸profilaktyki 🔸aktywności fizycznej 🔸urazów 🔸przewlekłych dolegliwości ... możecie je teraz zadać!
Wiadomości możecie wysłać tutaj albo na @: zapytaj@fizjomed.com.pl
---
We czwartek 25.07 Piotr Federowicz (fizjoterapeuta, student osteopatii) będzie na nie odpowiadał! ---
Zobaczcie ostatnie 6 odcinków  m.in. o osteopatii, fizjoterapii, profilaktyce dla dzieci i kobiet w ciąży, wskazaniach do wizyt.
Link w BIO🔝
DOBRZE WIEDZIEĆ 🎈🎈🎈PORADNIK DLA RODZICA
Jesteś świeżo upieczonym rodzicem? 👨‍👩‍👧
---
Pierwszy okres życia dziecka wymaga od opiekuna wiele uwagi.
Podnoszenie, odkładanie, noszenie dziecka to najczęściej powtarzane czynności w ciągu dnia. ---
Jeżeli chcecie mieć pewność, że wykonujecie je poprawnie, zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym mgr Anna Borowiecka (#fizjoterapeuta, terapeuta metody #NDTBobath), podpowiada jak właściwie wykonywać wspomniane czynności, by dziecko mogło aktywnie uczestniczyć w obserwacji świata.
Link w BIO🔝
--- Mamy nadzieję, że będzie dla Was pomocny:) #fi #fizjomed #centrumfizjomed #centrumosteopatii #ndtbobath #ndtbobathbaby #dziecisawazne #niemowle #pielegnacjaniemowlaka
Zapowiada się nie tyle słoneczny, co upalny dzień!
I choć na tarasie przyjemnie  świeci słońce, zapraszamy wszystkich do środka - jest jeszcze przyjemniej bo mamy klimatyzację 🌬
☀️U nas termometr pokazuje już 32 stopnie, a u Was? ---
#fi #fizjomed #osteopata #osteopatia #centrumfizjoterapii #centrumosteopatii #lato #latowmiescie #zdrowie