Bóle głowy

Jak sobie z nim radzimy

Terapia osteopatyczna w leczeniu dolegliwości bólowych głowy obejmuje poprawę pracy autonomicznego układu nerwowego, poprawę krążenia tętniczego i żylnego w obszarze tętnicy i żył szyjnych, podpotylicznych i mózgowych, a także usprawnienie drenażu i krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego. Ponadto koncentruje się na zmniejszeniu napięć w tkankach miękkich rejonu podpotylicznego i optymalizacji pracy kręgosłupa szyjnego, piersiowego oraz kości krzyżowej. Dodatkowo zakłada terapię cranio-sacralną i pracę nad poprawą wzorca oddechowego.

Migreny
Zawroty głowy
Zaburzenia równowagi
Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Zatoki
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku
Zapalenie ucha środkowego
Trauma
Stres
Depresja
Problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym
Przygotowanie do leczenia ortodontycznego

Ból głowy bardzo często identyfikowany jest w dysfunkcjach odcinka szyjnego kręgosłupa, których objawem może być m.in. ból karku. Zdarza się, że jest także następstwem zaburzeń funkcji nerwów czaszkowych, zmian zwyrodnieniowych, naczyniowych, przeciążeń czy urazów. Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych, obręczy barkowej, żuchwy czy szczękościsk skutkują upośledzeniem ukrwienia, a także podrażnieniem znajdujących się w sąsiedztwie struktur nerwowych. Uwięźnięcie znajdującego się w tym rejonie nerwu trójdzielnego lub podpotylicznego większego objawia się bólem rejonów głowy, którym mogą towarzyszyć inne dolegliwości, takie jak na przykład szumy uszne. Celem rehabilitacji jest przywrócenie odpowiedniego napięcia struktur mięśniowo-powięziowych, korekcja postawy oraz mobilizacja struktur stawowych. Odtworzenie właściwej ruchomości i prawidłowego napięcia skutkuje zwiększeniem elastyczności, poprawą odżywienia, jak również unerwienia objętych schorzeniem obszarów.

Wzmożone napięcie mięśni podpotylicznych
Szczękościsk
Szumy uszne
Ból karku

Zawroty głowy
Omdlenia
Zaburzenia równowagi
Stany pooperacyjne

Osteopata Bartosz Kmita w poradniki wideo tłumaczy przyczyny powstawania migrenowych bólów głowy oraz jak skutecznie radzi sobie z nimi osteopatia.

poradnik-wideo-migrenowe-bole-glowy

☀️ Sezon tarasowy uważamy za otwarty!
Dziś można poczekać na wizytę albo pacjentów popijając kawę w słońcu!
#fi #centrumosteopatii #centrumfizjomed #fizjomed #osteopata #fizjoterapia #wiosna #czwartek
🌸 Wiosenna nowość w naszym centrum! ---
Do naszego zespołu specjalistów dołączyła fantastyczna 🗣 neurologopeda - Marta Karwot-Pięta.
---
Marta od lat zajmuje się terapią niemowląt i małych dzieci z trudnościami w realizowaniu funkcji pokarmowych. ---
Z jej pomocy korzystają rodzice dzieci :
🍼 z zaburzonym odruchem ssania,
🍼 z trudnościami w karmieniu z butelki, piersi, przyjmowaniu pokarmu z łyżeczki, piciem, gryzieniem i żuciem, połykaniem, 🍌 niechętnie rozszerzających dietę,
🔹z krztuszeniem się lub nadmiernie wyrażonym odruchem wymiotnym podczas karmienia, 🔹nadmiernie się śliniących, 🔹jedzących wybiórczo lub odmawiających przyjmowania pokarmów o określonych konsystencjach, smakach, kolorach itp.,
🔹karmionych alternatywnie: sonda/PEG,
🔹wymagających wsparcia w zakresie karmienia ze względu na: rozszczep, mózgowe porażenie dziecięce, zespoły genetyczne, wadę twarzoczaszki, przedwczesne narodziny lub niedotlenienie okołoporodowe.
---
W naszym centrum prowadzi konsultacje diagnostyczne i terapie dzieci 👶👧👦 do 3 roku życia we wtorki i czwartki.
#fi #fizjomed #neurologopeda #neurologopedakrakow #centrumfizjomed #fizjomedkrakow #ndtbobath #dziecisawazne #terapiadzieci
Wróciła do nas po przerwie i obdarowała ciastem marchewkowym owiniętym pięknym mottem! :) ---
Marzena - fizjoterapeutka, studentka osteopatii i prywatnie mama dwóch pociech ponownie przyjmuje w naszym centrum!
Zapraszamy w poniedziałki i środy:) #fi #fizjomed #centrumosteopatii #centrumfizjoterapii #fizjoterapia #ciaza #fizjomedkrakow #krakow #poniedzialek #monday #motto
Reprezentant Polski ⚽️Bartosz Kapustka @kapi67 rozpoczął rehabilitację po operacji więzadła krzyżowego.
Działamy i czekamy na efekty!
#fi #fizjomed #centrumfizjomed #osteopata #fizjoterapia #bartoszkapustka #fizjoterapia #laczynaspilka